Ciasto marchewkowe na wieczór i na śniadanie.

Ciasta marchewkowe wypiekam tradycyjnie i z wariacjami. Wysokie i duże oraz niskie, takie w stylu amerykańskim. Bardzo lubiłam to w Stanach, że do filiżanki kawy można było zjeść kawałek marchewkowego ciasta z gęstą białą skórką. Dziś kiedy Starbucks jest już w Polsce, dla nikogo takie ciasto nie jest już nowością, ale dziś i ja jestem już inną kobietą. Wolę to ciasto zrobić sama w domu.

Tak jak wspomniałam, wypiekam wiele tych ciast.Zajadamy się nimi... To co do tej pory irytowało mnie, jako osobę 'dość prostą' jeśli chodzi o dodatki do potraw, było ociekającym olejem w dużej ilości... 
Postanowiłam tym razem, decydując się na niskie ciasto, zastąpić ten olej kokosowym i masłem klarowanym oraz mlekiem i jest pyszne dla mnie idealne, pozbawione wyrzutów sumienia na noc i na poranek, niech się dzieje co chce, dziś piekła nie ma...


Ciasto marchewkowe niskie 

tortownica około 20 cm

2 jaja
120g cukru pudru
30ml oleju kokosowego 
20ml klarowanego masła 
10ml mleka
150g mąki 
200g startej marchewki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 krople aromatu arakowego
pół łyżeczki mielonego anyżu 

Słodki sos

Zmiksuj dowolny serek typu Almette 
dowolną ilość cukru pudru tak aby Ci smakowało i odstaw na pół godziny do lodówki.
Jeśli wolisz 'skórkę' dodaj 20g masła do miksowania i będzie pysznie.
 
 
Tortownicę wyłóż papierem do pieczenia. Jajka ubij z cukrem. Do jajek dodaj rozpuszczony olej kokosowy i rozpuszczone masło klarowane. Dodaj 10 ml mleka. Zmiksuj wszystko na gładką masę. Powoli dodawaj mąkę, proszek, anyż, aromat i na samym końcu dodaj marchew. Piecz w temperaturze 180 stopni około 50 minut.






 

Komentarze

  1. O rety, bajeczny przepis! Na pewno z niego korzystam, bo i ja wiecznie piękąc marchewkowe myślę o tyn nieszczęsnym oleju...

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam! musi być pyszne.
    Iwona

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty